Van Award naar Impact

Het doel van dit project is om op basis van nieuwe inzichten en onorthodoxe modellen vanuit de economische wetenschappen effectieve impact pathways voor creatieve interventies te ontwerpen.

Biomimicry in de marketing

Het vakgebied Biomimicry gebruikt principes uit de natuur als inspiratiebron voor het ontwerpen van productinnovaties. In de marketingpraktijk worden principes uit de natuur nog niet gebruikt.

Jan Seegers

Petra Amersfoort is docent Finance & Control (bedrijfseconomie). Daarnaast is ze als docentonderzoeker verbonden aan het lectoraat Sustainable Finance and Accounting. Kenniskringlid New Marketing

Winfred Sonsma

Kenniskringlid New Marketing

Betekenisvolle marketing in de detailhandel

Het lectoraat New Marketing wil met dit project een werkwijze ontwikkelen voor de detailhandel om betekenisvolle marketing in hun strategie op te nemen. Daarnaast biedt de werkwijze praktische handvatten voor de retailers om betekenisvolle marketing in te zetten op de (online) winkelvloer.

Smart Assessment Sustainable Tourist Destinations (RAAK-PRO)

Als onderdeel van het NWO onderzoeksproject Smart Assessment Sustainable Tourist Destinations (SASTDes) zoekt het lectoraat New Marketing uit hoe duurzaam toerisme is te vermarkten.

Ecosysteem Mapping

In dit project onderzochten onderzoekers Wouter Swenneker en Kaj Morel van het lectoraat New Marketing, verbonden aan het Centre of Expertise Brede Welvaart en Nieuw Ondernemerschap, wat de natuur ons kan leren om de marketing te verbeteren.

De noodzaak van Placemaking

Het lectoraat New Marketing onderzoekt in het project Placemaking hoe deze methode kan worden ingezet om binnensteden, wijken en dorpen levendig te houden. Ander focuspunt van het onderzoek is hoe placemaking kan bijdragen aan de levensvatbaarheid van winkels.

Betekenisvolle marketing

In dit project worden nieuwe tools ontwikkeld die de ‘bewuste marketeer’ helpen om meervoudige waardecreatie verder te operationaliseren. Bij meervoudige waardecreatie wordt er naast financiële waarde, ook sociale en ecologische waarde gecreëerd.

Unthinkable Marketing

Het onderzoeksproject ‘Unthinkable Marketing’ is een sectoroverstijgende samenwerking tussen het lectoraat ‘New Marketing’ en het lectoraat ‘Cultural & Creative industries’. Studenten verkennen of 'Unthinkable Marketing' ruimte kan maken voor nieuwe marketing. Marketing, die inzet op het realiseren van een menselijke, eerlijke en duurzame samenleving.

The World is Our Village

In deze studie wordt onderzocht of bedrijven bewuster worden en zich verantwoordelijker en duurzamer gedrag gaan gedragen, wanneer ze het gevoel hebben zaken te doen met mensen die hen zowel fysiek als emotioneel nabij staan.

Marketing Sustainable Innovations

Project Marketing Sustainable Innovations is gestart in samenwerking met het Center of Expertise Biobased Economies en de bedrijven NPSP, Upstairs en Wiltec. Het doel is inzicht te krijgen in hoe de stap naar circulariteit kan worden gemaakt en hoe bedrijven dit met hun stakeholders en klanten optimaal kunnen realiseren.

Kaj Morel

Lector New Marketing
T: 0885255769
E: kpn.morel@avans.nl

Susan Klijsen-van Elteren

Onderzoeker
T: 0885258912
E: sa.klijsen-vanelteren@avans.nl

Marco Kuijten

Kenniskringlid
T: 0885256591
E: jmp.kuijten@avans.nl

Geert Kastelijn

Docent-onderzoeker

E: gha.kastelijn@avans.nl

Estelle Nieuwenkamp-Snijders

Kenniskringlid
T: 0885258313
E: ee.nieuwenkamp-snijders@avans.nl

Charlotte Kobus

Senior onderzoeker
T: 0885250165
E: cba.kobus@avans.nl

Eric Coorens

Senior onderzoeker en programmamanager
T: 0885259386
E: emh.coorens@avans.nl

Marlon van den Boom-Burgerhof

Kenniskringlid
T: 0612028898
E: mcc.burgerhof@avans.nl

Social value in a new economic era

Onderzoek naar de methode waarop social enterprises zich positioneren en maatschappelijke meerwaarde realiseren om zo exploitatie te vergroten.

Wouter Swenneker

Externe onderzoeker

Groene Groei

Specifiek onderzoeken we in het project 'Groene Groei' hoe we iets van de duurzame natuurlijke systemen kunnen leren zodat marketing ingezet kan worden om zogenoemde ‘kleine groene merken’ sneller te laten groeien.

Sustainable Development Goals in Brabant

Onderzoek naar de mate waarin Brabantse bedrijven de Sustainable Development Goals toepassen in hun bedrijfsvoering.

Nieuwe marketing bij Buurkracht

Buurkracht, onderdeel van Enexis groep, is een maatschappelijk initiatief voor duurzame ontwikkeling zonder commerciële doelstelling. Buurkracht streeft naar maatschappelijke impact door en voor burgers. Het onderzoek levert een advies op hoe de leeftijdsgroep 20- tot 35-jarigen te activeren is, zodat ze als collectief zelf sociaaleconomische innovaties realiseren.

Stakeholdermanagement

Een onderzoek naar Stakeholdermanagement en de toepassingen binnen bedrijven.
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.